عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی: اگر دولت زمین را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد و تسهیلات نیز ارائه دهد مردم به بهترین شکل در بحث ساخت مسکن مشارکت دارند. دولت باید عرضه زمین به شکل رایگان را در پیش گرفت و تداوم بخشد.

عرضه زمین دولتی، مسیر مشارکت مردم در ساخت مسکن را به بهترین شکل فراهم خواهد کرد

جلیل میر محمدی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد سیاست دولت ها برای تامین مسکن مردم، گفت:  قانون جهش مسکن به موضوع ارائه تسهیلات و زمین به مردم برای ساخت مسکن پرداخته است و تکالیف قانونی به تصویب رسانده مثلا در بحث تسهیلات تکلیفی،  بانک ها مکلف هستند که در این زمینه تسهیلات پرداخت کنند و در بحث زمین وظایفی را به عهده راه و شهرسازی و بنیاد مسکن برای آماده سازی زمین ها گذاشته ایم.

وی اظهار کرد: دولت باید برای تامین زیرساخت ها و تخصیص اعتبارات لازم برای این زیرساخت ها نظیر آب و گاز و برق همت داشته باشد. قطعا اگر دولت زمین را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد و تسهیلات نیز ارایه دهد مردم به بهترین شکل در بحث ساخت مسکن مشارکت دارند.

میرمحمدی تاکید کرد: البته بنیاد مسکن نیز می تواند  سخت افزاری کار را پیش ببرد و اسکلت را ایجاد کند و بقیه کارها را در اختیار مردم  قرار دهد که با ارائه تسهیلات خودشان کار را تا تکمیل انجام دهند. بنابراین دولت باید عرضه زمین به شکل رایگان را در پیش گیرد و تداوم بخشد و مشارکت مردم در زمینه ساخت مسکن نیز با تکیه بر پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در کنار عرضه زمین فراهم شود و دیگر دولت نیاز نیست در ساخت مسکن دخالت کند و در تسهیل مسیر ساخت مسکن دخالت خواهد داشت

وی خاطر نشان کرد:  دولت آتی باید با توجه به اینکه قانون مصوب شده مسیری را که دولت قبل رفته است با قوت ادامه دهد. دولت چهاردهم باید از نظر کمی و کیفی و بالاتر از وعده 4 میلیون مسکن که قانون به عهده اش گذاشته را اجرایی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.